"Ten, kto przestaje być lepszym, przestaje być dobrym." Oliver Cromwell



OFERTA


Usługi Multioperatorskie
VoIP
Datera Call-eX
Netia IntegralNet
WiFi
PABX
Rozwiązania IVR
Data
Okablowanie strukturalne
DomNET

VoIP czyli telefonia internetowa

VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) to potoczne określenie technologii umożliwiającej przesyłanie głosu za pomocą łączy internetowych lub dedykowanych sieci wykorzystujących protokół IP, popularnie nazywanej telefonią internetową. Głos w postaci danych przesyłany jest przy użyciu protokołu IP.
Zalety telefonii VoIP

  • Wykorzystanie istniejącej infrastruktury
  • Umiarkowane wymagania w stosunku do łącza internetowego
  • Bezpłatne połączenia VoIP to VoIP
  • Możliwość pracy bez pośrednictwa operatora
  • Funkcjonalność
  • Łatwa implementacja
  • Mobilność

Aby jednak połączenia telefoniczne w technologii VoIP mogły być realizowane (np.: łączenie, rozłączanie połączenia), niezbędne jest wykorzystanie do tego odpowiednich protokołów wymiany informacji o połączeniu (protokoły sygnalizacyjne) obecnie najbardziej popularny SIP czy H.323. Wymiana danych związana z przeniesieniem zakodowanego dźwięku od użytkownika do użytkownika, realizowana jest poprzez protokół RTP. Telefonia VoIP realizowana jest na dwa sposoby:

  • programowo - instalowane jest stosowne oprogramowanie umożliwiające wykonywanie połączeń telefonicznych za pośrednictwem komputera i podłączony do niego mikrofon i słuchawki lub głośniki,
  • sprzętowo - poprzez podłączenie do wolnego portu Ethernet telefonu IP, bądź bramki VoIP (czyli odpowiedniego adaptera VoIP), do którego podłączony jest zwykły aparat telefoniczny z funkcją wybierania tonowego.

Dzięki zastosowaniu telefonii VoIP, można w znaczny sposób obniżyć koszty połączeń telefonicznych, ponieważ pomijany jest tu główny czynnik cenotwórczy, czyli odległość pomiędzy rozmówcami. Koszty te mogą być również w praktyce obniżone do zera, jeśli użytkownikami telefonii VoIP są użytkownicy jednej sieci korporacyjnej lub użytkownicy korzystający z rozwiązań tego samego operatora, ponieważ w takim przypadku nie ma konieczności tworzenia punktów styku pomiędzy sieciami i nie występuje wtedy konieczność rozliczania kosztów połączeń pomiędzy operatorami (brak umów interkonektowych).